تکنولوژی از اتومبیل های بدون سرنشین تا اینترنت اشیاء

تکنولوژی از اتومبیل های بدون سرنشین تا اینترنت اشیاء
تکنولوژی از اتومبیل های بدون سرنشین تا اینترنت اشیاء

هفته گذشته BlackBerry رویداد تحلیل گر سالانه خود را برگزار کرد که در آن مدیرعامل آن John Chen توضیحاتی داد که من فکر می کنم در مورد آینده ای که شرکت پیش بینی می کند بسیار تحریک کننده است.

این امر به قابلیت همکاری بسیار گسترده تر ، وابستگی های منحصر به فرد و سطحی از خطر بالقوه امنیتی مربوط می شود که شرکت های دیگر که در زمینه فناوری و تکنولوژی فعالیت میکنند هنوزآن را در نظر نگرفته اند. اگر در آینده وسایل نقلیه خودمختارو بدون سرنشین ما بتوانند به هر دستگاه که قابلیت اتصال به اینترنت اشیا را دارند متصل شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بیایید این هفته برخی از خطرات ایمنی مرتبط با وسایل نقلیه بدون سرنشین و کاربرد آن ها به وسیله اینترنت را بررسی کنیم. یک تبلت جدید در اواخر این ماه منتشر می شود که اولین محصول آمازون است.

آینده ترسناک اینترنت اشیا در میان ما

اینترنت اشیا

می توانستم عنوان این آینده IoT خودمختار جذاب ، هیجان انگیز یا فراموش نشدنی خودم را عنوان کنم اما به غیر از BlackBerry ، به نظر نمی رسد کسی روی مشکلات امنیتی متمرکز باشد که این آینده با خود به همراه خواهد آورد. ما در حال ایجاد یک اکوسیستم هستیم که در آن اتومبیل ها و روبات ها مستقل و متصل هستند بنابراین آنها قادر به اتصال به سایر دستگاه ها ، حسگرها و مخازن داده موجود در آنها هستند.

کمپانی هایی مانند اینتل ، انویدیا و کوالکام در مورد میزان بسیار زیاد آموزش ، سنسورها و فناوری هوش مصنوعی به داخل اتومبیل ها و قابلیت C-V2X برای برقراری ارتباط این وسایل نقلیه با یکدیگر و اکوسیستم های شهر هوشمندی که سفر خواهند کرد صحبت کرده اند.

قابلیت هایی مانند استفاده از سنسورهای دیگر اتومبیل برای شناسایی تهدیداتی که قابل رویت در سیستم نمایش استاندارد است. اما در مورد همه دوربین هایی که در اطراف ماشین هست چه کاربردی دارد؟ ماشین ها دارای لایه های حسگر از LiDAR (تشخیص نور و دامنه) تا دوربین (از جمله مادون قرمز) هستند که در انواع شرایط آب و هوایی قادر به دیدن جاده بهتر از شما هستند. و آنها به طور کامل در مورد نحوه برخورد با هر چیزی که می بینند آموزش دیده اند.

اما شهرهای هوشمند دارای دوربین ، حسگر و اطلاعات عظیم اطلاعاتی خواهند بود که اتومبیل ها نیز می توانند برای دیدن موارد خارج از محدوده خود استفاده کنند.

به عنوان مثال ، اگر كودكی به سمت خیابان فرار كند ، ممكن است دوربین های اتومبیل هنوز آنها را نبینند ، اما ممكن است دوربین امنیتی موجود در خانه ، فروشگاه یا ساختمان اداری باشد که وی را ببیند و درهمان لحظه به اینترنت اشیا خودرو ارتباط برقرار کند و اطلاع بدهد. اتومبیل هایی که برای عبور از آن خیابان هدایت می شوند ، اگر به آن دوربین متصل شوند ، هشدار می دهند که خطر ورود به خیابان وجود دارد که باید از آن اجتناب شود. آنها حتی ممکن است اطلاعات شناسایی را بدست آورند که تعیین می کند این خطر کودک ، سگ ، گربه یا جسمی در حال حرکت است. و از این اطلاعات ماشین بهتر می تواند آن را پیش بینی کرده و از تصادف جلوگیری کند.

بیایید این مورد را تا جایی که سنسورهای خیابانی می توانند یخ یا آب را در جاده گزارش دهند گسترش دهیم ، که بسته به سرعت خودرو و نوع لاستیک های خودرو می تواند خطری ایجاد کند. سنسورهای تیراندازی می توانند به اتومبیل های دور از مناطق خطرناک هشدار دهند. داده های جرایم تاریخی همچنین می تواند به هدایت وسایل نقلیه در مناطقی کمک کند که حملات اتومبیل و سایر انواع جرایم ، به ویژه برای مسافران خطرناک ، سفر را غیرقابل قبول خطرناک می کند.

حال تصور کنید خودرو قادر به کنترل هر تعداد از این سنسورها باشند. آنها می توانند ماشین را به مناطق ناامن وادار کنند ، می توانند باعث کند شدن ماشین شوند ، و نه اینکه از یک ماشین باری که خود را تا یک سرویس می کند اجتناب کنند. آنها می توانند به جای ارسال اتومبیل به یک مسیر ایمن ، جهت بسیار ناامنی را برای آن پیشنهاد بدهند.

راه حل شرکت بلک بری

آنچه به نظر می رسید جان چن در مورد آن صحبت می کند ، راه حل آینده بلک بری است که یک شبکه اعتماد صفر برای این دستگاه ها و وسایل نقلیه مستقل ، روبات ها ، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر مواردی که از داده ها استفاده می کنند ، ایجاد می کند.

این محیط اعتماد صفر راهی جامع برای ایمن سازی دستگاه های اینترنت اشیا ، ایمن سازی داده های حاصل از آنها (هم در حین انتقال و هم در حالت استراحت) و محافظت تهاجمی از موارد مستقل با استفاده از این داده ها در معرض خطر قرار دادن بدافزارها است.

در حالی که احتمالاً حداقل پنج سال از همه اینها دور هم جمع شده ایم. تلاش برای تأمین این راه حل خودمختار / اینترنت اشیا مسلماً مهمتر از تلاش برای ایجاد آن است. ما پیش بینی می کنیم هنگامی که رانندگی مستقل عملی شود ، کاهش قابل توجهی در مرگ و میر ناشی از اتومبیل داشته باشیم.

اما فرض کنید این وسایل نقلیه و داده هایی که آنها استفاده می کنند امنیت ندارند. در این صورت ، می توانیم شاهد گسترش تصادفات تسلا باشیم که تاکنون ناشی از تصمیمات ضعیف راننده برای استفاده از فناوری آماده برای رانندگی خودکار نیست.

خطر پیام های مخلوط چند پیام هم زمان

در حال حاضر ، رانندگی خودمختار چندان محبوب نیست. نگرانی در مورد این فناوری نشان می دهد که سازگاری در طی دهه آینده به طور قابل توجهی به تأخیر خواهد افتاد زیرا مردم به این فن آوری اعتماد ندارند. در طی همه گیری مشاهده کردیم که پیامهای CDC روی ماسکها را مخلوط می کند و نگرانی در مورد لخته شدن خون که به طور باورنکردنی نادر است ، باعث بی اعتمادی افراد به واکسن ها می شود.

تعداد قابل توجهی از رانندگانی که در تسلا جان خود را از دست داده اند در حالی که گفته می شود از خلبان خودکار استفاده می کنند ، به طور قابل توجهی رشد کرده است و به نظر می رسد هر تصادف دارای پوشش صفحه نخست است. این تصادفات عمدتا توسط رانندگان تسلا انجام می شود که فکر می کنند دارای خلبان اتوماتیک هستند. هنوز تا زمانی که سیستم های مستقل سطح ۴ یا ۵ نداشته باشیم ، این قابلیت حاصل نخواهد شد. اتومبیل های تسلا در حال حاضر از سطح ۲ تا ۲+ متغیر هستند و از نظر عملکرد سیستم کادیلاک را عقب می گذارند در حالی که آن را خلبان اتوماتیک می نامند.

از زمان کودکی ما داستان اولین حادثه قابل توجه کنترل کروز را شرح داده ایم و چگونگی این اتفاق را شخصی که نمی دانسته کروز کنترل چیست ، اجاره RV و گفته شدنش مانند خلبان اتوماتیک است. بنابراین او كروز كنترل را تنظیم كرد و برگشت و مقداری قهوه درست كرد و در نهایت سقوط كرد. ایلون مش یا آن داستان را هرگز نشنیده است یا میل عجیبی دارد تا ببیند با استفاده از همان روش می تواند چند نفر را برای تصادف اتومبیل خود بدست آورد.

تقریباً به همان روشی که پیام های مخلوط CDC و گزارش های لخته خون بر روی انتشار واکسن تأثیر منفی می گذارد ، این تصادفات باعث ترس مردم از اتومبیل های خودمختار قبل از آماده شدن می شود.

همانطور که به توده حیاتی افراد واکسینه شده نیاز داریم تا بتوانیم به ایمنی گله برسیم ، به توده حیاتی افرادی که از اتومبیل های خودمختار استفاده می کنند نیاز داریم. بنابراین می توانیم ۳۸۰۰۰ نفری را که کشته می شوند ، و ۴٫۴ میلیون مصدوم را که به طور جدی مجروح می شوند و برای مراقبت های پزشکی در تصادفات رانندگی هر ساله در جاده های ایالات متحده نیاز دارند ، به تعداد بسیار نزدیک به صفر کاهش دهیم.

اگر یک اتومبیل خودمختار بخرید ، امنیت شما را بیشتر می کند. اما اگر توده ای مهم از مردم این فناوری را خریداری كنند ، با فرض اینكه این فناوری م worksثر باشد ، فقط در این صورت اتومبیل ها را انجام می دهیم زیرا كاملاً ایمن است. من اغلب تعجب می کنم که آیا ایلان ماسک به نوعی شرایط خود تخریبی دارد - یا مردم را دوست ندارد - زیرا هیچ دلیلی وجود ندارد که قبل از رسیدن به رانندگی مستقل در سطح ۴ ، یک فناوری خلبان اتوماتیک را فراخوانی کنیم.

Consumer Reports تلاش کرده است تا وی نام این ویژگی را تغییر دهد تا زمانی که بتواند آنچه را که از نامش برمی آید انجام دهد اما این کار را نکرده است.

دو هفته پیش گفته شد که دو نفر دیگر در نتیجه کشته شده اند . تسلا در مورد علت اختلاف نظر دارد. با این وجود ، با توجه به ساخت ماشین مانند مخزن ، تعداد کشته های تسلا بسیار نگران کننده است.

افرادی که با تسلا رانندگی می کنند اغلب طبقه بالایی هستند که شامل سیاستمداران می شود. در گذشته هم اتحادیه اروپا و هم ایالات متحده جریمه های میلیاردی به شرکتهای فناوری اعطا کرده اند. کاش ماسک برای نجات جان انسانها از نام خلبان اتوماتیک استفاده نمی کرد. اما حتی اگر فقط برای جلوگیری از جریمه هنگفت متوقف شود ، من انتظار دارم كه نتیجه برای رانندگان تسلا ، شركت تسلا و آینده رانندگی خودمختار مفید باشد.

بسته بندی کردن
اتومبیل های خودمختار و روبات ها و هواپیماهای بدون سرنشین مرتبط با آن که از هوش مصنوعی کاربردی خارج می شوند ، نویدبخش تبدیل جهان به چیزی بسیار شگفت انگیز است. شرکت هایی مانند اینتل ، انویدیا و کوالکام با خشم و عصبانیت در تلاشند تا سطح فوق العاده ای از فناوری را ایجاد کنند که باعث امنیت ما شود و تعداد قابل توجهی از افراد کشته یا معلول در تصادفات رانندگی را به میزان گسترده کاهش دهد. هرکدام دارای عناصر امنیتی هستند که پیرامون تلاش های خود هستند.

هنوز هم ممکن است تمرکز بلک بری بر روی امنیت - محیطی که این امور متصل و خودمختار در آن کار می کنند - باشد که قابل توجه ترین سطح حفاظت را فراهم می کند.

اگر ایلون ماسک اشاره به پیشنهادات خود به عنوان داشتن توانایی رانندگی مستقل و بیشتر از توانایی ارائه شده توسط خودرو هنوز متوقف نکند ، این شرکت ها و تلاش های آنها باعث موفقیت خواهد شد. بیش از حد وعده و تحویل کمتر از فناوری که می تواند جان انسان ها را نجات دهد یا از بین ببرد ، کاملاً احمقانه است و به تلاش کلی آسیب می رساند.

اگر دولت با جریمه های هنگفت شروع به ضربه زدن به تسلا و ماسک کند ، یا اگر مردم به مرور زمان مارک Telsa را به مرگ متصل کنند ، خوشبختانه ای برای تسلا نخواهد بود. اینکه شما قبل از رانندگی مستقل رانندگی کنید ، هیچ منفی ندارد. این فقط باعث کشته شدن افراد می شود.

وقتی رانندگی خودمختار واقعاً از راه می رسد ، می تواند بسیار عالی باشد. اما تنها درصورتی که مردم به اندازه کافی به آن اعتماد کنند تا بتوانند به تعداد قابل توجهی برای رسیدن به جرم بحرانی آن را اجرا کنند - و تنها در صورتی که کل اکوسیستمی که وسایل نقلیه در آن کار می کنند ایمن باشد و توانایی انجام کار را داشته باشد. ما هنوز آنجا نیستیم - و ماسک ، یکی از پیشگامان برجسته فناوری ، اوضاع را بدتر می کند ، نه بهتر.

اگر آینده بهتری را می خواهیم که اتومبیل های خودمختار نوید آن را می دهند ، همه افرادی که در مسیر حیاتی موفقیت قرار دارند باید در یک صفحه باشند. این هنوز موردی نیست ، که فرزندخواندگی را فراتر از آنچه لازم است ، به بیرون سوق می دهد.

محصول هفته Rob Enderle

Fire HD 10 Plus با صفحه کلید و Microsoft 365
من متقاعد شده ام که آمازون سرانجام برای مدتی با دستگاهی متصل به ابر وارد بازار رایانه های شخصی خواهد شد. خب ، این ماه سرانجام آمازون با انتشار تبلت جدید Fire HD 10 Plus همراه با صفحه کلید و مایکروسافت ۳۶۵ ، این پیش بینی را به حقیقت تبدیل می کند .

به طور کامل با تخفیف پشتیبانی شده از تبلیغات (تبلیغات در صفحه ورود به سیستم نمایش داده می شوند و هزینه خلاص شدن از آن ۲۰ دلار است) ، برای نسخه ۶۴ گیگابایتی ۲۸۹ دلار و یک سال Office 365 قیمت گذاری شده است.

این را با iPad Air پیکربندی شده مشابه صفحه کلید و بدون اشتراک Office 365 مقایسه کنید که هزینه آن در حدود ۷۷۸ دلار است. اشتراک یک ساله ۹۹ دلاری Office 365 را به iPad Air اضافه کنید و ۸۷۷ دلار برای یک محصول کاملاً مشابه ، تقریباً سه برابر هزینه ، در نظر دارید.

آیپد مشخصات کمی بهتری دارد: ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ در مقابل ۲۲۴ آتش. ساخته شده در امنیت بیومتریک ، که آتش فاقد آن است. و دوربین های بهتر (۷ مگاپیکسلی و ۱۲ مگاپیکسلی در مقابل ۲ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی). اما ، غیر از کنفرانس ویدئویی (که ۲MP خوب است) ، شما چند بار می خواهید از یک دوربین تبلت روی دوربین تلفن خود استفاده کنید؟

اپل ۱۰ ساعت باتری می گوید در حالی که آمازون می گوید ۱۲٫ این تبلت جدید Fire همراه با شارژ بی سیم است و با برنامه های Kindle ، Amazon Prime و Amazon Shopping بارگیری می شود. و Netflix و اکثر برنامه های پخش جریانی ویدیو را اجرا خواهد کرد.

این چیز تمام موارد مورد نیاز بسیاری از افراد ، به ویژه کودکان را در دستگاه دارد. هزینه آن کمتر از یک سوم هزینه iPad است و دارای عملکرد مناسب هشت هسته ای است.

Fire HD 10 Plus آمازون با صفحه کلید و مایکروسافت ۳۶۵

تمام آنچه که نیاز دارد اتصال AWS ساکن و ویندوز مجازی است و شما می توانید یک کامپیوتر رومیزی مناسب داشته باشید. این هنوز اینجا نیست ، اما شرط می بندم که در راه باشد. من فکر می کنم این فقط آمازون است که انگشت خود را به استخر تجاری فرو می برد. طولی نمی کشد که با پیشنهاد دیگری ارائه می شود که بهتر نمایانگر کل پای AWS است.

همانطور که در گذشته اشاره کردم ، من عاشق یک معامله هستم. این تبلت جدید Fire HD 10 Plus با صفحه کلید و Office 365 به نظر یک معامله عالی است ، بنابراین محصول هفته من است. می توانید هم اکنون آن را برای حمل ۲۶ مه پیش سفارش دهید.