بهبود نرخ فریم کارت گرافیک های انویدیا

بهبود نرخ فریم کارت گرافیک های انویدیا
بهبود نرخ فریم کارت گرافیک های انویدیا

درایور جدید کارت گرافیک انویدیا ویژگی Image Scaling را بهبود می بخشد که به افزایش نرخ فریم در تمام بازی ها کمک می‌کند.

انویدیا درایور کارت گرافیک جدید منتشر کرده است که یک نسخه جدید و بهبود یافته از فناوری DLSS ارائه می‌کند،

درایور جدید به نام آماده بازی با نسخه 2.3 DLSS ارائه می شود که انویدیا می گوید در 15 بازی روز دنیا تست شده است و نتیجه مطلوبی داشته است.

فناوری افزایش نرخ فریم مبتنی بر هوش مصنوعی برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا RTX اکنون «استفاده هوشمندانه‌تر از بردارهای حرکتی» را برای بهبود جزئیات روی اجسام در حال حرکت، به حداقل رساندن مشکلات قبل و دارای وضوح بیشتری ارائه است.

Farming Simulator 22در تاریخ 22 نوامبر از DLSS 2.3 پشتیبانی خواهد کرد.

برای کسانی که کارت گرافیک RTX ندارند و به جای آن با مدل‌های Nvidia GTX کار می‌کنند، خبر خوب این است که انویدیا الگوریتم Image Scaling و شارپینگ رنگ خود را اصلاح کرده است. این کار وضوح و ارتقای فضایی را انجام می‌دهد، دومی شبیه به DLSS است، اما بدون هوش مصنوعی، بنابراین کمی ضعیف تر است اما نکته خوب این است که با هر بازی و هر GPU Nvidia کار می‌کند .

انویدیا گفت که «الگوریتم مقیاس‌بندی و شارپنینگ را بهبود بخشیده است تا اکنون از یک فیلتر 6 ضربه‌ای با 4 مقیاس جهت‌گیری و فیلتر تطبیقی ​​برای افزایش عملکرد استفاده کرده است».

این یک اصطلاح قدیمی است، اما به طور خلاصه، ما می‌توانیم از این روش ارتقاء مقیاس جایگزین، اما اساسی‌تر، انتظار بیشتری از لحاظ نرخ فریم داشته باشیم. کنترل‌های جدیدی برای مقیاس‌گذاری و شفاف‌سازی تصویر به کارت گرافیک های Nvidia اضافه شده است، از جمله یک سیستم تنظیم کننده وضوح درون بازی که به شما امکان می‌دهد در حین بازی، در لحظه تنظیم کنید.

حتی دقیق‌تر این است که انویدیا این فناوری را به‌عنوان یک Image Scaling SDK منبع باز رایگان در دسترس قرار داده است، به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای استفاده در بازی‌های خود با پشتیبانی مستقیم انویدیا استفاده کنند، بنابراین نه تنها Nvidia، بلکه GPU‌های AMD می‌توانند از آن بهره ببرند.

پیشرفت بزرگ در صنعت کامیپوتر و گرافیک

انویدیا گام‌های چشمگیری را در مسیر پیشرفت آینده برداشته است، برای مثال DLSSرا از نظر عملکردی که با کاهش نسبتاً کمی در کیفیت تصویر ارائه می‌کند افزایش داده استو هر گونه افت کیفیت با اشیا در حال حرکت بسیار کم تر شده است به طوری که قابل رویت نیست همین موضوع سبب ایجاد فریم های جذاب تر و بهتر در بازی و برنامه های مختلف شده است.

در نهایت، شایان ذکر است که انویدیا همچنین یک ابزار مقایسه و تجزیه و تحلیل تصویر (یا ICAT) منتشر کرد که به شما امکان می‌دهد تا حداکثر چهار برداشت از صفحه یا ویدیو را در کنار هم (با قابلیت بزرگنمایی برای جزئیات دقیق) مقایسه کنید تا تفاوت را ببینید.