مفهوم Rendering چیست؟
رندرینگ یعنی فرایند تولید تصویر از یک صحنه یا مدلی مجازی روی صفحهی نمایشگر که توسط نرمافزار یا (موتور) رندرینگ انجام میشود و آخرین مرحله در پویانمایی رایانهای است. این مرحله، تبدیلِ صحنه سه بعدی به تصویر پیکسلی قابل مشاهده است.
قبل از رندرینگ و محاسبات پردازشی، صحنه یا مدل سه بعدی توسط نرمافزار مخصوص آماده میشود. این نرمافزارها در هر رشته و زمینه به شکلی برنامهریزی میشوند که بیشترین امکانات را با سادهترین روش ممکن برای طراحی هم در معماری ، صنعت و انیمیشن داشته باشند.
چند نمونهی نرمافزار انیمشن یا مدلسازی
معماری:
◄۳D MAX
◄AutoCAD
◄MAYA
◄Unreal Engine
◄Blender
◄Cinema4d
◄SketchUp
◄Lumion
◄ Rhino
◄ Revit
و موارد دیگر که متنوع و در هر زمینه کاربردی هستند. برای انتخاب راحتتر بین انواع نرمافزارها بهتر است پیش زمینه کاری متناسب با هر کدام در نظر گرفته شود.
مثلا نرمافزارهای برنامهنویسی شده در زمینه معماری سادهتر و کاربردیتر برای این مبحث نوشته شدهاند و نرمافزارهای مدلسازی پویانمایی نیز برای این زمینه طراحی شدهاند. کار با هر نرمافزار در زمینه تخصصی خودش به عملکرد سریعتر کاربر کمک میکند.